Noua ŠKODA FABIA a primit punctajul maxim de 5 stele la testele Euro NCAP
Punctaj maxim pentru a patra generație a modelului ŠKODA FABIA: modelul de intrare în gama producătorului cehesc de automobile a obținut cinci stele la testul de impact Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi). Faptul că automobilul a obținut 78% din punctele maxim posibile, demonstrează că FABIA este una dintre cele mai sigure modele de autoturisme din clasa sa. Este pentru prima dată când compacta este construită pe platforma modulară transversală MQB-A0 a Grupului Volkswagen. Acest rezultat continuă șirul de succese repurtate de modelele ŠKODA ce au obținut punctajul maxim, chiar și în condițiile criteriilor mai stricte de evaluare introduse în 2020. Este remarcabil faptul că începând cu 2008, fiecare model nou al producătorului auto ceh a obținut punctajul maxim de cinci stele.
Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA AUTO, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică: ”Scorul de cinci stele Euro NCAP obținute de ŠKODA FABIA reafirmă eforturile pe care le depunem pentru siguranța clienților noștri, precum și a tuturor participanților la trafic. Suntem mândri că din 2008 și până în prezent fiecare nouă ŠKODA a primit de fiecare dată punctajul maxim la lansarea pe piață. FABIA este acum al doilea model care a obținut cele cinci stele după introducerea condițiilor mai stricte de testare. Trecând la platforma MQB-A0, putem oferi acum și pentru FABIA numeroase funcții de siguranță și sisteme de asistență din clasele auto superioare, optimizând astfel și mai mult siguranța popularului nostru model compact.”
Noua ŠKODA FABIA a obținut punctaje ridicate la testele complexe de impact și siguranță efectuate în baza programului Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi). A patra generație a modelului de succes a repurtat 78% din punctele maxim posibile conform acestui program de testare, program ale cărui criterii de evaluare au fost înăsprite anul trecut. Aceasta înseamnă că ŠKODA FABIA este unul dintre cele mai sigure automobile din segmentul din care face parte. Autoturismul compact a însumat 85% din punctajul maxim pentru protecția adulților și 81% pentru siguranța copiilor, acestea fiind valori deosebit de bune la aceste categorii. Rezultatele de vârf ale noii FABIA sunt clădite pe baza istoricului impresionat cu care se poate lăuda ŠKODA AUTO: din 2008 și până în prezent, absolut toate dintre cele 14 modele de automobile ŠKODA evaluate au primit scorul maxim de cinci stele.
Noua ŠKODA FABIA oferă până la nouă airbag-uri și airbag pentru genunchi la locul șoferului. Airbag-urile laterale opționale pentru locurile din spate sunt oferite pentru prima dată în această gamă. Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether pentru fixarea sigură a scaunelor pentru copii sunt incluse în echiparea standard pentru locurile laterale din spate și sunt opționale pentru scaunul pasagerului din față. Fiind fabricată în proporție de aproape 80% din componente din oțel de înaltă rezistență, platforma MQB-A0 asigură modelului FABIA o caroserie cu rezistență torsională ridicată și permite, de asemenea, integrarea a șapte sisteme de asistență avansate, prezente pentru prima dată în această gamă de modele. Printre acestea se numără Travel Assist, ce include tempomatul adaptiv ACC, asistentul integrat pentru menținerea benzii de rulare și funcția de identificare a indicatoarelor de circulație, oferind totodată asistență automată pentru ghidarea longitudinal și laterală. Printre dotări se mai numără și asistentul pentru schimbarea benzii de rulare (Side Assist) și Front Assist cu funcția predictivă pentru protecția pietonilor și a bicicliștilor. Pentru simplificarea manevrelor de parcare, clienții pot comanda opțional asistenții Park Assist, Manoeuvre Assist și camera video retrovizoare.
Programul Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi) a fost înființat în anul 1997, iar între membrii săi actuali se numără ministere de transport, cluburi automobilistice, asociații ale companiilor de asigurări și instituții de cercetare din opt țări europene. Consorțiul își are sediul în orașul belgian Leuven efectuează teste de impact cu modele actuale de automobile, evaluându-le siguranța activă și pasivă. Testele au devenit tot mai stricte pe parcursul ultimilor ani și acoperă acum o gamă largă de scenarii posibile pentru coliziuni. Inițial erau evaluate doar rezultatele testelor de impact, dar acum sunt evaluate și incluse în scorul total și sistemele active pentru siguranță, precum și sistemele de asistență a șoferului, iar acestea au o pondere mai ridicată în punctaj.