Măsuri pentru optimizarea autonomiei modelului electric ŠKODA ENYAQ iV pe timp de iarnă
SUV-ul 100% electric ŠKODA ENYAQ iV aduce tehnologie de propulsie eficientă și caracteristici aerodinamice extraordinare în clasa aceasta de autoturisme. Astfel, ENYAQ iV permite călătorii confortabile la drum lung, oferind autonomii de peste 520 de kilometri conform normelor ciclului WLTP. Ideale din punctul de vedere al eficienței sunt temperaturile între 20 și 30 °C la exterior. Pe timp de iarnă însă, autonomia autovehiculelor electrice scade, energia electrică din baterie fiind necesară, de pildă, pentru a încălzi interiorul și pentru a menține bateriile la temperatura optimă. Cu pașii corecți și opțiunile de dotare adecvate, reducerea autonomiei poate fi însă cu ușurință menținută la niveluri minime.
Axel Andorff, șeful Proiectelor MEB explică: ”Condusul pe timp de iarnă supune automobilele electrice moderne, asemeni modelului ŠKODA ENYAQ iV, unor sarcini ridicate. În timp ce automobilele cu motor cu ardere internă folosesc căldura reziduală a motorului pentru a încălzi interiorul, la automobilele electrice, energia necesară încălzirii provine de la bateria de tracțiune. Managementul termic al bateriei consumă la rândul său energie electrică, ceea ce reduce, de asemenea, din autonomie. Dar optimizând controlul temperaturii bateriei cu ajutorul unui nou soft, folosind pompa de căldură opțională și câțiva pași simpli ce pot fi implementați cu ușurință de către șoferi, această reducere de autonomie specifică perioadei de iarnă poate fi menținută la niveluri minime.
ŠKODA ENYAQ iV are o autonomie impresionantă, astfel că se pretează atât la utilizarea în cotidian, cât și la condusul pe distanțe mai mari. De exemplu, ENYAQ iV 80 cu baterie litiu-ion de 82 kWh poate să parcurgă peste 520 de kilometri fără să se oprească la stația de alimentare (conform normelor ciclului WLTP). Când vremea se răcește însă, autonomia autoturismelor electrice se reduce, deoarece bateria trebuie menținută la temperatura sa optimă, cu ajutorul unui sistem sofisticat de management termic. De asemenea, energia bateriei este folosită și pentru încălzirea interiorului. Spre deosebire de modelele cu motoare cu ardere internă, modelele electrice nu pot folosi căldura reziduală pentru a încălzi interiorul. Pompa de căldură ce poate fi comandată ca dotare opțională pentru ENYAQ iV oferă o soluție în acest sens, comprimând CO₂-ul pentru a genera aer cald, cu care încălzește interiorul fără a folosi astfel din energia stocată în baterie.
Management termic optimizat cu ajutorul unui nou soft pentru baterie
Bateria de tracțiune a modelului ENYAQ iV este menținută într-un interval de temperatură ideal pentru a asigura puterea optimă, precum și recuperarea eficientă și cea mai rapidă încărcarea în curent continuu la punctele de încărcare rapidă. Noua versiune a softului automobilului optimizează managementul termic al bateriei, extinzându-i autonomia la temperaturile reduse din timpul iernii și crescând totodată durata de viață a bateriei. Acest nou soft va fi instalat și la automobilele ENYAQ iV ce au fost livrate deja clienților. ŠKODA garantează că bateria își va menține pe o perioadă cel puțin 8 ani sau pe o distanță de 160.000 de kilometri cel puțin 70% din capacitatea sa inițială. Pentru a păstra baterie într-o stare cât mai bună, se recomandă ca aceasta să fie încărcată cât mai des posibil maximum până la 80% pentru utilizarea normală.
Pregătirea optimă pentru drumurile pe timp de iarnă cu ŠKODA ENYAQ iV
Cu câteva trucuri simple, cei care conduc un ENYAQ iV pot crește autonomia automobilului lor pe timp de iarnă. Dacă autoturismul este parcat într-un garaj, bateria și interiorul nu trebuie încălzite la fel de mult ca atunci când parcați afară. Dar încălzirea staționară a interiorului poate fi, de asemenea, programată și activată din
aplicația MyŠKODA. Dacă automobilul este conectat la o priză atunci când este încălzit de sistemul staționar, ENYAQ iV nu va consuma baterie din baterie, ci de la priză. Înainte de a porni la drum, se recomandă să demontați accesoriile pe care nu le folosiți, ca de pildă suporturile pentru transportul pe plafon. De asemenea, este bine să verificați presiunea din pneuri. Dacă anvelopele nu au o presiune suficientă, crește rezistența la rulare și astfel crește și consumul de energie. Modul Eco oferă un potențial adițional de economisire a energiei, reducând puterea sistemului de climatizare Climatronic și limitând puterea motorului până la o viteză de maximum 130 km/h. Șoferul poate anula aceste setări oricând prin apăsarea maximă a pedalei de accelerație.
Recomandări utile pentru economii adiționale de energie
Dacă încălzirea opțională a volanului și a scaunelor sunt activate la deplasarea în condiții de temperatură exterioară redusă, încălzirea interiorului poate fi setată la un nivel mai redus, ceea ce economisește energie. Dacă sunteți singur în mașină, este util, de asemenea, și să încălziți doar zona șoferului cu ajutorul sistemului de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 sau 3 zone. Tempomatul adaptiv predictiv ACC inclus în pachetul Travel Assist economisește energie menținând autoturismul la viteză constantă. Sistemul detectează totodată și limitările de viteză, virajele și sensurile giratorii, astfel că permite automobilului să frâneze din timp sau să ruleze liber. La condusul în oraș, se recomandă selectarea modului de conducere B, astfel încât să fie recuperată cât mai multă energie posibil datorită optimizării recuperării energiei. La deplasarea în zonele rurale sau pe autostradă, rezistența redusă la înaintare a modelului ENYAQ iV permite rularea liberă pe distanțe extinse făcând uz doar de energia cinetică.