Procar Skoda Timisoara

Procar, partener al Festivalului coral internațional VOX MUNDI

Așa cum organizatorii ai mărturisit în repetate rânduri, se simțea de multă vreme nevoia ca în viața culturală a Timișoarei să-și găsească locul cuvenit un festival coral de înalt nivel, care să exprime optim tradiția muzicală a Banatului, astăzi aparent uitată...

Iată, așadar, a venit vremea să ne bucurăm. În perioada 24-27 mai, Arhiepiscopia Timișoarei și Asociația Culturală Kratima organizează, cu sprijinul Primăriei Timișoara, cea de-a treia ediție a Festivalului coral internațional VOX MUNDI, pe care ni-l dorim cu viață lungă și crescând, de la an la an.

Pentru VOX MUNDI, 2018 este un an minunat, care aduce la Timișoara coruri precum SOUND și MADRIGAL, dar și pe jurnalistul Antoine Pecqueur, de la MEZZO TV.

Alături de ei, în premieră absolută la Timișoara, Corul de Copii Ocarina (Finlanda), Corul Orfeo Universitari, din Valencia (Spania) sau Skowronki Choir (Polonia), celebru în lumea întreagă, de la Poznan, la Carnegie Hall. Timișoara va fi reprezentată în Festival de Corul de fete al C.N.A. „Ion Vidu” și Corul de copii „Cantanti”, ambele coordonate de Maria Gyuris.

Vă așteptăm, cât mai numeroși, în sala CNA „Ion Vidu”, în cea a Teatrului Național, la Catedrală și la Dom, pentru a aduce și acestei ediții succesul pe care îl merită... este o ocazie foarte rară de a avea la Timișoara coruri de un asemenea calibru, dar și de a întâlni atâtea instituții culturale, care au ales să servească împreună unui scop comun, acela de a contribui la revigorarea muzicii corale de calitate, încercând să o readucă a statutul de „brand cultural” al Banatului!

Joi, 24 mai 2018
ora 10.00, Sala CEDO
Camera de Comerț și Industrie (P-ța Victoriei)
Conferință de presă
Workshop de jurnalism cultural
Antoine Pecqueur, MEZZO

ora 18.00, C.N.A. Ion Vidu
Concert aniversar al Corului pe voci egale
50 de ani de existență, dintre care 30 de ani
cu Prof.dr. Maria Gyuris la pupitrul dirijoral

Vineri, 25 mai 2018

ora 9.30, Sala 706, Universitatea de Vest
Repertoriul coral contemporan pentru copii și tineret
în Polonia, Finlanda și România

ora 18.00, C.N.A. Ion Vidu - Concert
Cantanti (România) - Ocarina (Finlanda) - Skowronki Girls' Choir (Polonia)

Sâmbătă, 26 mai 2018
ora 12.00, C.N.A. Ion Vidu - Concert
Orfeó Universitari de València (Spania)

ora 19.00, Teatrul Național Mihai Eminescu
Gala VOX MUNDI
Invitați de onoare:
Corul Sound
Corul Național de Cameră Madrigal-Marin Constantin
Zoli TOTH featuring Corurile VOX MUNDI

Duminică, 27 mai 2018
ora 11.30, Catedrala Mitropolitană
Concert Sound, în cadrul Sfintei Liturghii de Rusalii

ora 12.00, Domul din Piața Unirii
Concert Skowronki Girls' Choir, în cadrul Sfintei Liturghii




Prototipul ŠKODA VISION X funcţionează cu CNG, benzină sau energie electrică


12 martie 2018. Conceptul ŠKODA VISION X prezintă, alături de noua dezvoltare a limbajului de design a SUV-urilor mărcii, de asemenea, un nou sistem hibrid, cu o configuraţie inedită. Acest concept cu adevărat sustenabil, constând într-o combinaţie a trei sisteme de propulsie, CNG/electric/benzină, oferă mai multă agilitate şi emisii de CO₂ de doar 89 g/km. VISION X se deplasează cu tracţiune faţă, spate sau integrală, în funcţie de necesar.

"ŠKODA AUTO se pregăteşte în forţă pentru mobilitatea de mâine", a declarat Christian Strube, membrul Consiliului de Administraţie ŠKODA responsabil pentru Dezvoltarea Tehnică. "Studiul hibrid ŠKODA VISION X prezintă prime previziuni cu privire la modul în care ne vom dezvolta gama în viitor. Autovehiculele pe CNG sunt ecologice şi nu sunt scumpe. Mai mult, folosind sistemul hibrid, clienţii noştri pot să se deplaseze chiar cu zero emisii".

Sistemul de propulsie deosebit de sustenabil al crossover-ului urban vopsit în nuanţa FlexGreen este o combinaţie impresionantă, compusă dintr-un motor care poate funcţiona pe gaz natural comprimat (CNG) sau benzină, plus două motoare electrice. Noua tehnologie menţine emisiile de CO₂ la un nivel foarte redus, de doar 89 g/km.


Motorul cu ardere internă, 1,5 TSI G-TEC cu patru cilindri şi cu supraalimentare cu turbină este special conceput pentru a putea funcţiona şi cu gaz natural comprimat (CNG). Motorul pe gaz generează o putere maximă de 96 kW (130 CP) şi un cuplu maxim de 250 Nm. Un rezervor de CNG se află sub scaunele din spate, iar cel de-al doilea după puntea din spate. Unitatea CNG antrenează puntea din faţă, iar motorul electric antrenează puntea spate. Sistemul de propulsie electrică poate fi activat în funcţie de necesar, pentru a spori puterea la demaraj (efect boost) sau pentru a optimiza tracţiunea pe suprafeţele netede sau în off-road. Capacitatea de stocare a energiei electrice este suficient de mare pentru a propulsa maşina exclusiv electric pe o distanță de până la 2 kilometri.

VISION X este primul automobil ŠKODA cu tracţiune integrală care nu are arbore cardanic. Această configuraţie oferă avantaje evidente: o masă mai redusă înseamnă automat un consum mai redus. De asemenea, motorul electric porneşte doar când este necesar. Cele două motoare electrice asistă sistemul de propulsie pe CNG. Sistemul de tracţiune integrală este compus din motorul cu ardere internă echipat cu unul dintre cele două motoare electrice, care are rol de demaror şi de alternator şi este antrenat de o curea şi un al doilea motor electric pe puntea spate, antrenat de un sistem de acumulatori litiu-ion de 48 de volţi.  Datorită funcţiei de recuperare, bateria litui-ion se încarcă în timp ce maşina se deplasează: la rularea liberă şi la frânare, VISION X transformă energia cinetică în energie electrică şi utilizează apoi această energie pentru antrenarea automobilului. Cuplul maxim de 70 Nm este disponibil încă de la pornirea de pe loc, optimizând simţitor spontaneitatea la demarare şi agilitatea atunci când este nevoie de scurte impulsuri de cuplu. Avantajele bateriilor reîncărcabile includ masa redusă, amperajul mai mare şi preţul redus.

Prototipul se deplasează cu tracţiune faţă, spate sau integrală, în funcţie de necesar. Tracţiunea spate transpune un cuplu de 1000 Nm pe şosea şi automobilul are o autonomie de 650 de kilometri, datorită rezervorului adiţional de benzină.

Puterea sistemului compus din cele două sisteme de propulsie permite noii ŠKODA VISION X să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 9,3 secunde, viteza maximă fiind de 200 km/h.

Electro-mobilitatea joacă un rol determinant în strategia globală de creştere a companiei ŠKODA AUTO. Electrificarea gamei de modele ŠKODA va începe deja din 2019, odată cu lansarea modelului ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in. Suplimentar faţă de fabricarea de automobile electrice, începând din anul 2019, unitatea de producţie din Mladá Boleslav va produce şi componente electrice pentru modelele plug-in hibride ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen. Primul automobil de serie pur electric produs de ŠKODA va urma la scurt timp după aceea. Până în 2025 marca îşi va extinde gama de modele hibride şi electrice, în diferite segmente.

ŠKODA KODIAQ L&K: versiunea premium a SUV-ului de talie mare va fi prezentată în premieră mondială la Geneva


Iar castigatorul este…


Škoda Vision X: studiul crossover-ului urban este prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva


Škoda Fabia facelift - prima schita oficiala


Noua Škoda Karoq castiga premiul Volanul de Aur


Noua Škoda Karoq, un SUV compact cu spatiu generos, tehnologie de ultima ora si pret competitiv


Procar - partener in proiectul cultural Poarta ARTA, editia 2017


Noua ŠKODA KAROQ este prezentata pentru prima data publicului la IAA Frankfurt 2017


Premiera europeana a conceptcar-ului ŠKODA VISION E, la Salonul de la Frankfurt


Sustinem Zilele Muzicii la Oravita


Ne-a vizitat primul exemplar Skoda vandut de Procar!


ŠKODA si Cirque du Soleil incep un parteneriat pe termen lung


ŠKODA KODIAQ a obţinut punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP


ŠKODA KAROQ: noul SUV compact cu spaţiu generos şi tehnologie de ultimă oră


Noul SUV compact se numeşte ŠKODA KAROQ


ŠKODA KODIAQ şi ŠKODA OCTAVIA COMBI câştigă premiul 'Red Dot' pentru design excepţional de produs


Viitorul este electric: cu ŠKODA VISION E


ŠKODA RAPID SI ŠKODA RAPID SPACEBACK – interioare si exterioare optimizate


Kodiaq, in premiera la Timisoara - lansare oficiala la Procar


Škoda Kodiaq Scout


26 ianuarie 2017.
Škoda îşi continuă campania în segmentul SUV. Škoda Kodiaq Scout va fi prezentată de producătorul ceh la Salonul Auto Internaţional de la Geneva (7-19 martie 2017) şi este o versiune care optimizează modelul de bază atât vizual, cât şi din punctul de vedere al capacităţii de deplasare în off-road. Aspectul său robust este accentuat de detaliile de design argintii, inclusiv scuturile inferioare distinctive din faţă şi din spate. Jantele din aliaj de 19 inchi au fost special create pentru modelul Škoda Kodiaq Scout, contribuind de asemenea la impresia de forţă transmisă de model. Pentru noua versiune a modelului sunt disponibile două variante de motor pe benzină şi două diesel. Toate dispun de tracţiune integrală.

Cu o lungime de 4,70 m, cu până la 7 locuri şi un interior şi un portbagaj cu cele mai mari dimensiuni din clasă, modelul de bază Škoda Kodiaq a atras multă atenţie încă de la lansare. Designul reflectă identitatea mărcii şi reprezintă o combinaţie excelentă între emoţional şi raţional. Varianta Škoda Kodiaq Scout subliniază în mod clar robusteţea şi forţa, cu elementele sale distinctive de design.

Designul - detaliile argintii îi reflectă caracterul puternic
Škoda Kodiaq Scout poate fi recunoscut la exterior în baza scuturilor inferioare, a lunetei şi geamurilor laterale spate cu tentă închisă (SunSet) care protejează de soarele prea puternic. Alături de acestea, detaliile argintii accentuează impresia de robusteţe şi subliniază caracterul plin de forţă al noului SUV de talie mare al producătorului ceh.

Grila radiatorului este încadrată de o ramă argintie. Argintii sunt şi barele de pe plafon, carcasele oglinzilor exterioare, decorurile geamurilor laterale, precum şi scuturile inferioare din faţă şi din spate, poziţionate sub barele de protecție şi divizate vizual în trei segmente.

Profilul tuturor modelelor Škoda Kodiaq este caracterizat prin consolele scurte, linia plafonului care coboară spre spate, extinsă vizual de montantul D, precum şi prin partea din spate retrasă. Škoda Kodiaq Scout dispune în echiparea standard de jantele din aliaj uşor de 19 inchi, special create pentru această versiune de model. De asemenea poartă o mică emblemă cu denumirea modelului pe aripa din faţă şi pe torpedou.

Dotări
Dotările şi designul interiorului sunt de asemenea pe măsura caracterului său robust. Echiparea are la bază linia de dotare Ambition. Škoda Kodiaq Scout dispune de Off-Road Assist, de pachetul de drumuri grele cu scut inferior şi protecţie motor, precum şi de Park Assist faţă şi spate. Dotările standard generoase includ funcţia Driving Mode Select (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow), care poate fi utilizată pentru a controla motorul, transmisia automată, direcţia servo-asistată şi sistemul de aer condiţionat. Modul Snow adaptează sistemele ABS, ASR, ACC (dacă este inclus în echipare), precum şi unitatea de comandă a motorului la condiţiile specifice drumurilor acoperite cu zăpadă sau polei.

Dotările standard de la interior includ volanul multifuncțional, iluminarea ambientală cu LED în 10 nuanţe, un sistem modular de infotainment (MIB) cu 8 difuzoare, scaune acoperite cu Alcantara cu emblema Kodiaq, pedalier din oțel, covoraşe textile şi emblema Kodiaq pe pragurile uşilor din faţă.

Gama de motoare
Sunt oferite câte două motoare pe benzină şi diesel:
1,4 TSI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,8 secunde, consum mixt 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km;
2,0 TSI 132-kW (180 CP) 4×4, viteza maximă 207 km/h, 0-100 km/h în 8,0 secunde, consum mixt 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km;
2,0 TDI 110-kW (150 CP) 4×4, viteza maximă 197 km/h, 0-100 km/h în 9,5 secunde, consum mixt 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km;
2,0 TDI 140-kW (190 CP) 4×4, viteza maximă 210 km/h, 0-100 km/h în 8,9 secunde, consum mixt 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km.

Tracţiunea integrală
Elementul central al sistemului de tracţiune integrală este cuplajul multi-disc controlat electronic, aflat direct în faţa diferenţialului spate, adică la capătul arborelui cardanic, pentru a asigura distribuţia optimă a sarcinii pe punţi. Sistemul de tracţiune integrală funcționează rapid şi inteligent, iar unitatea sa de comandă calculează în mod constant cuplul ideal pentru partea din spate. Pierderea de tracţiune este practic eliminată datorită unui sistem de control dependent de situaţia de deplasare. În condiţii normale de deplasare, mai ales cu sarcină uşoară, cuplajul multi-disc transferă puterea provenită de la motor mai ales spre roţile faţă, în mod eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil.

Caracterul off-road
Škoda Kodiaq se simte ca acasă şi pe teren dificil. Având o gardă la sol de 194 mm, modelul poate negocia cu ușurință chiar şi denivelările mari. Unghiul de rampă este de 19,7 grade; unghiurile de atac şi de degajare sunt impresionante: 22,0 şi 23,1 grade, datorită consolelor scurte. Adiţional, pachetul pentru drumuri grele, inclus în echiparea standard, protejează partea inferioară a maşinii de avarii, inclusiv motorul, sistemul de frânare şi conductele de combustibil, precum şi cablajele. Când şoseaua se termină, şoferul poate selecta modul off-road, simplu, prin acționarea unui buton. Suspensiile opţionale DCC îşi schimbă modul de funcţionare corespunzător; răspunsul acceleraţiei este uşor mai întârziat. Sistemul ABS anti-blocare permite un anumit grad de derapare pentru a crea efectul de pană în faţa roţilor. Pentru a optimiza tracţiunea în modul off-road, ASR permite un grad mai ridicat de derapare, iar diferenţialul blocabil electronic (EDL) reacţionează mai rapid. Când este necesar, asistentul pentru pornire din rampă şi cel pentru coborârea pantelor sunt activaţi - cel de-al doilea sistem menţine viteza maşinii la nivelul la care era când şoferul a intrat pe terenul înclinat.

Sistemele de asistenţă
Datorită gamei largi de sisteme de asistenţă, toate versiunile modelului Škoda Kodiaq definesc noi standarde în segmentul lor. Printre noile funcţii se numără Trailer Assist, Blind Spot Detect, care avertizează dacă în unghiul mort sunt alte vehicule şi Rear Traffic Alert, care la manevrare monitorizează traficul din lateral şi din spate etc. Funcţia Crew Protect Assist închide geamurile şi trapa şi tensionează centurile de siguranţă din faţă în cazul riscului de accident, funcţionând în combinaţie cu funcţia optimizată Front Assist, care include sistemul de frânare de urgenţă City şi funcţia de monitorizare a pietonilor. Funcţiile Park Assist au fost optimizate şi mai mult. Sistemul Area View este de asemenea o noutate pentru marcă: camerele video cu unghi larg integrate în faţa şi în spatele maşinii, dar şi în oglinzile laterale permit redarea pe ecranul din maşină a diferitelor perspective ale zonei din vecinătatea imediată a maşinii. Astfel pot fi redate imagini din perspectiva aeriană, dar şi imagini panoramice, de 180 de grade, incluzând zonele din faţa şi din spatele automobilului. Şoferul poate astfel conduce mai uşor în situaţiile în care vizibilitatea este restrânsă sau pe teren accidentat.

Infotainment şi Škoda Connect  
Škoda Kodiaq Scout este echipat cu toate sistemele moderne de infotainment ale versiunii de bază a SUV-ului de talie mare. Ecranele tactile capacitive au aşa-numitul design glass (cu excepţia sistemului de sunet standard Swing). Versiunea de top, sistemul de navigaţie Columbus are un monitor de 9,2 inchi, hotspot WiFi şi modul LTE. Funcţia automată de efectuare a apelurilor de urgenţă este inclusă în dotarea standard. Serviciile online mobile Škoda Connect reprezintă completarea perfectă a sistemului de infotainment de ultimă oră şi definesc noi standarde în domeniul navigaţiei, al serviciilor de informare, entertainment şi asistență şi pot fi configurate folosind inclusiv computerul de acasă sau prin intermediul aplicaţiei aferente.

Premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva
Škoda Kodiaq Scout va fi lansată la Salonul Auto Internaţional de la Geneva din 2017. Acest salon auto renumit la nivel mondial îşi va deschide porţile pentru public între 9 şi 19 martie. Škoda va prezenta această nouă variantă a SUV-ului său de tale mare şi numeroase alte noutăţi în hala 2, la primul nivel al Centrului de expoziţii Palexpo.

Noua Škoda Octavia RS - cea mai puternica Octavia din toate timpurile


Škoda Kodiaq introduce pe piata o noua gama de servicii pentru conectivitate


Revizuiri majore pentru modelul bestseller Skoda Octavia


Skoda Superb - 15 ani


Fabia cu 1,2 milioane km la bord!


A inceput productia modelului Kodiaq


DESCARCA noua aplicatie Procar SKODA!


Noul SUV Skoda Kodiaq, expus in premiera la Salonul de la Paris


Octavia RS 230 - record oficial de viteza pe Transfagarasan


Giri, vicecampion national 2016 la raliuri!


Octavia - doua decenii


Primele fotografii de detaliu cu Škoda Kodiaq


SUV-ul de talie mare de la Škoda se numește Kodiaq


Giri si noua Fabia R5, te asteapta!


Semne bune anul 2016 are!


Longevitate in stil Skoda


Iris, in vizita la Procar


Fabia R5 Combi, la IAA 2015


Noul Superb, in showroom la Procar


5 stele Euro NCAP pentru toate modelele din gama Skoda!


Noua limuzina prezidentiala de la Praga


Procar Service, pe... doua roti!


Karate la cel mai inalt nivel


Fabia Road Show


In vizita la Procar


Noua Skoda Fabia, transformata in Art Car


UTIL: Portal online pentru sistemele de infotainment Skoda


Noua generatie Skoda Superb - primele imagini oficiale


Tur virtual prin Muzeul Skoda si Centrul Skoda pentru Clienti


Procar va invita la o inedita expozitie de miniaturi auto